
Introducerea unor elemente de joc (cunoscută și sub numele de „gamification”) are rolul de a implica și motiva cursanții. Într-un curs Moodle, elementele de joc pot fi introduse în mai multe moduri, de la ecusoane și puncte la bara de progres. Prin urmare, ecusoanele reprezintă unul dintre elementele de joc care pot fi incluse într-un curs Moodle. Pe lângă asemănarea cu recompensele sau ecusoanele pe care le putem câștiga într-un joc, această strategie se bazează și pe teoria comportamentală, conform căreia o recompensă externă poate motiva cursanții.
Abstract: Ecusoanele sunt pictograme pe care un profesor le poate acorda cursanților după finalizarea unor activități.
Aceste ecusoane sunt metode de recompensare și de angajare a cursanților în activitățile cursului.
Competențe dobândite: utilizarea ecusoanelor și a recompenselor într-un curs Moodle
Utilitate: Deși ideal ar fi ca motivația cursanților să fie una internă, utilizarea ecusoanelor într-un curs ne permite să inserăm o doză de motivație externă… sperând că motivația internă se va dezvolta pe măsură ce cursanții descoperă ce curs interesant și util am dezvoltat.
Ecusoanele pot fi obținute de către cursanți în urma realizării unor activități sau a atingerii unor obiective stabilite de profesor. În acest context este important ca profesorii să știe cum să asocieze acordarea unui ecuson cu finalizarea unei activități.
Dar ecusoanele pot fi obținute și de către alți tilizatori ai platformei decât cursanții. Este important să cunoaștem cum creăm și implementăm aceste ecusoane într-un curs sau o platformă. Cu o strategie bine planificată, elementele de joc ne pot ajuta într-o mai mare implicare a utilizaotrilor în activitatea de pe platformă.
Vă așteptăm la MoodleMoot România 2016!